duminică, 8 ianuarie 2012

Cititorul din peșteră

                                                                                            Sursă foto
   
       Nu cu multă vreme în urmă am citit o carte care m-a fascinat… Este vorba despre Cititorul din peșteră scrisă de Rui Zink.
       Eroul poveștii este un băiat de 15 ani ai cărui părinți au divorțat, el fiind nevoit să trăiască din furat.
       Într-o zi, fugind de niște polițiști, acesta s-a aruncat în mare ajungând apoi pe vasul unor pirați unde s-a ascuns într-un colț plin de cărți despre care a aflat mai târziu că erau momeală pentru a-l prinde pe Anibalector, un monstru uriaș  care îşi petrecea viaţa citind cărţile de pe corăbiile aruncate de mare pe insula sa.
         Căpitanul vasului se ghida după o hartă pe care a scăpat-o într-o zi peste bord. Băiatul s-a aruncat după hartă „salvându-le” piraților planurile de călătorie, aceștia acceptându-l și îndrăgindu-l chiar.
          După câteva zile, băiatul a fost învăluit de un abur, trezindu-se lângă monstrul Anibalector alături de multe schelete… Tot ce trebuia să facă era să citească pentru a nu fi mâncat de monstru. Astfel că citea multe cărți pe timpul zilei, iar seara le comenta împreună cu Anibalector, ținându-i astfel companie. Băiatul a prins astfel drag de cărți…
          După o vreme pirații l-au salvat pe băiat. Acesta însă nu a rezistat fără Anibalector. Băiatul a fost blestemat să fie scriitor pe viață. A învățat însă de la Anibalector multe lucruri, ca de exemplu:
      ,,Cititul înseamnă să faci lucrurile să se întâmple în capul tău. Nu să stai să te zgâieşti la un perete vorbitor!”
și că
 ,,cititorul trebuie să ştie să încerce a vorbi limba cărţii. A vorbi limba cărţii şi a se abandona în voia melodiei ei, a se lăsa dus de curent, în loc să-şi risipească forţele vâslind contra mareei”,
iar
„Viaţa nu înseamnă să şezi pe canapea şi să dai din degete aşteptând să apară pe ecran ceva să te scoată din toropeală. O carte ne cere să mergem noi la ea. Un ecran cu imagini şi tâmpenii, nu. Este diferenţa dintre a călători şi a sta pe loc. Cartea ne obligă să călătorim, televiziunea să rămânem gură-cască.”
   

      Cartea este adresată celor care nu citesc. Cititorilor cărții autorul li se adresează astfel:
    ”Ocazional, am… cum să spun… miraje. Îmi plimb ochii peste feţele din jur, feţele voastre şi, ici şi colo, mi se pare că văd un Anibalector. În miniatură, bineînţeles, sau latent.”
 

13 gânduri...:

copilarim spunea...

Foarte interesanta cartea Sara!! Ce nu mi-a placut foarte mult este tendinta (cam agresiva) de generalizare... O gasesc cam mult in ultimul timp, peste tit.. Eu cred ca exista o cale de mijloc. Este perfect adevarat ca atunci cand citesti calatoreste mintea ta si creaza si ca atunci cand te uiti la un film stai pe canapea... Dar exista si filme si mai ales animatie (o consider mai creativa decat filmele si nu ma refer la desenele acelea violente din care nu ai ce invata), revin exista si animatie care iti stimuleaza creativitatea, imaginatia si din care ai ce invata:P.
Imaginea este din carte? Pare a avea o grafica foarte frumoasa.
Ar fi minunat daca oamenii si mai ales copiii ar fi incurajati sa citeasca mai mult si si-ar face si timp pentru asa ceva, iti multumesc ca ai impartit aceasta experienta beletrista cu noi!!
Cu drag,
rux

elena marin-alexe spunea...

Pledoarie pentru citit, frumos împletită draga Sara.Cititul descoperă lumina.
Îmbrăţişările mele scumpa mea.

Sara spunea...

Mulțumesc, Rux! De acord cu tine...:)
O săptămână frumoasă îți doresc! :)
Trec pe la tine să văd Cuore...

Sara spunea...

@ elena marin-alexe,
vă mulțumesc! E adevărat...
Să aveți o săptămână cât mai frumoasă!
Vă îmbrățișez cu drag!

copilarim spunea...

Sper ca ti-a placut:)! Eu acum observ ca am mancat niste litere la beletristica ;)) in comentariu..:D.

Anonim spunea...

super tare rezumatul

Anonim spunea...

bravo

Anonim spunea...

nu am citit aceasta carte,as vrea sa stiu daca este pe capitole

Anonim spunea...

foarte ineresant rezumatul.....m-a ajutat mult.....frumoasa fatita.....la inceput...bravo voua ca ajutati oamei ...si multumesc m-aiti salvat..nu mia trebuie sa citesc ..si bafta...mai scrie rezumatul alor carti

Anonim spunea...

Buna, Sara ! Am auzit mai de mult de tine si am ramas impresionata de faptul ca ai scris indragitele carti ,,Suflet de creion" si ,,Aventurile lui Kim". Cu toate ca nu am reusit sa le citesc inca, sunt sigura ca sunt foarte reusite. Stii de mult ma straduiesc si eu sa scriu o carte, dar nu am reusit...pana acum. Mi-ar placea mult sa vorbim.

Anonim spunea...

Superb blogul, superb rezumatul! Este foarte util :) Bravo pentru tot ceea ce faci!

Anonim spunea...

foarte frumos.... este un text motivational

Anonim spunea...

Dragut

Trimiteți un comentariu

Gânduri bune dacă aveți pentru mine...
Vă mulțumesc!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...