sâmbătă, 7 iulie 2012

Orele parfumate ale verii

             "Pe harfa răsturnată a ierburilor tale, Vară, 
trupul și sufletul meu sunt începutul unui mare cântec  
și tremurul mâinii care-l caută."
Ionel Teodoreanu


      Iubesc VARA nespus de mult… Poate pentru că sunt copilul ei, născută fiind în miez de iunie… Iubesc VARA, mai ales pentru că e vacanță, vacanță la care visez un an întreg… Iubesc fiecare zi de vară, mă bucur de fiecare oră din zi…
      Iubesc diminețile de vară când soarele îmi mângâie duios fața cu razele-i dulci trezindu-mă din tăcutele visări… Îmi place să mă trezesc în ciripiturile vesele ale păsărilor… Iubesc mirosul de prospețime și răcoare al dimineților de vară
      Iubesc orele amiezilor de vară cu miros de iarbă încinsă… Iubesc atunci, mai ales, să stau la umbra ce mi-o dăruie generos copacii… Îmi place să privesc cum Vara pârguiește fructele în cuptoarele ei, pentru mine... Îmi place să ascult zumzetul albinelor și să mă las răsfățată de parfumul îmbietor  al florilor…
       Iubesc serile de vară când pot să admir apusul măreț al soarelui… Îmi place să privesc cerul senin cu lună plină și mii de stele... Ador miresmele Reginei Nopții
       Iubesc nopțile de vară când adorm cu fereastra deschisă ascultând concertul greierilor…


 "Vara e o vrăjitoare
Ce preschimbă, prin magie,
Spicele de pe ogoare
Într-o mare aurie.

Vara, mare pictoriţă,
Ia din curcubeu culori
Şi, cu har, în poieniţă,
Zugrăveşte fluturi, flori…

Vara e compozitoare –
Cu un tril de ciocârlie
Şi-unul de privighetoare
Ea compune-o rapsodie.

Ca poetă iscusită,
Vara, cu penel de soare,
Scrie slovă aurită –
Câte-un vers în orice floare.

Când cicoarea şi sulfina
Au, din rouă, diademe,
Ea transformă-n zori grădina
Într-o carte cu poeme."
Vali Slavu 

"Vara și cântecele se cântă singure..." 
William Carlos Williams
 
“În principiu, nu cred că există ceva mai minunat 
ca o după-amiază de vară calmă, fără vânt, 
când nu se clatină nici o frunză, iar lumina se filtrează prin crengi. 

Stai culcat în iarbă, ascultând zumzetul insectelor care ciuruie liniştea, 

priveşti bucăţile de cer ce se văd prin frunzişul unui copac, 

simţi în nări mirosuri ameţitoare, 

eşti fericit şi nu ştii pentru ce.  

 Nu-ţi mai trebuie nimic în afară de ce eşti. 

Totul e extraordinar de simplu, într-un fel...

Vara m-a ajutat să obţin prin simţuri ce nu mi-a fost dat să am prin credinţă. 

N-a fost nevoie să aflu de la alţii că sacrul există în natură, 

că divinul poate fi atins, uneori, cu degetele. 

 Vara, până şi tristeţile mi se păreau luminoase.” 

Octavian Paler 

 

Postarea este înscrisă în Clubul Poveștii Parfumate, 

pe blogul doamnei Mirela Pete. 


VĂ  DORESC  UN  WEEKEND  

ÎN  CARE  SĂ  VĂ  BUCURAȚI  DIN  PLIN

DE  ORELE  PARFUMATE  ALE  VERII !


10 gânduri...:

adriana spunea...

10 cu felicitari!

Miruniky spunea...

Hi! Foarte draguta postarea! Ma numesc Miruna, am 13 ani si ador foarte mult blogul tau! As dori sa facem schimb de link-uri daca esti de acord, bineinteles! Blogul meu este jurnalulmagic.blogspot.com ; eu oricum te voi adauga in blogroll-ul meu!si inca ceva...esti draguta sa te inscrii la persoane intersate? mersi mult!pupici:*

Alex spunea...

Ce frumoase gânduri despre vară ai adunat tu aici, draga Sara!Şi ce frumoase sunt garofiţele din prima poză. Sigur sunt din cele parfumate, nu?
Îţi dorim cu toţi o vară frumoasă, o vacanţă minunată, plină de bucurii, alături de toţi ci dragi ţie!
Şi...un pupic mic de la micuţa Sara! :-)

darry.anna spunea...

Ce frumos ai scris, Sara!
Ganduri curate de copil frumos.
O vara minunata sa ai!

Unknown spunea...

Frumoase ganduri ravasite despre orele parfumate ale verii, draga Sara! M-au captivat. La fel priceperea ta de a imbina scrieri minunate despre frumusetea verii. Totul a culminat cu vorbele lui Octavian Paler care atat de profund spunea ca "Vara pana si tristetile mi se pareau luminoase". Si mie mi se pare asa...
O seara minunata iti doresc, cu toata dragostea!

Diana spunea...

Foarte frumos. Am senzatia ca pot atinge sensibilitatea.
Sunt numai pe jumatate "de acord" cu ceea ce afirma Octavian Paler: "Vara, pana si tristetile mi se pareau luminoase" - pentru ca exista tristeti si tristeti... Dar, cu adevarat: "Vara si cantecele se canta singure..."

O Duminica minunata iti doresc si mii de ore parfumate! Iar tristetile sa fie cat mai rare!

CARMEN spunea...

gandurile pure ale unui copil frumos! draga Sara, mi-a facut placere sa te însotesc in aceasta zi de vara :)
sa ai o duminica seara minunata!

Anonim spunea...

Citind povestea ta parfumata, am realizat ca si mie-mi place vara mai mult decat credeam(canicula asta ma face cam uracioasa).Zilele acestea am iesit din casa la primele ore ale diminetii si am avut ocazia sa ma bucur de cateva momente de racoare si umbra...
Povestea ta e foarte frumoasa, iti doresc sa ai o vara cum iti place!

Prof. drd. Florentina Teacă spunea...

Draga copil al verii, nu pot decat sa ma bucur ca vara parguieste fructele special pentru tine! O vara minunata si o vacanta binemeritata!

Anonim spunea...

Sara, copil frumos, mă bucur că ți-a plăcut poezioara mea despre vară. Am scris-o pentru copii sensibili, ca tine.
Vali Slavu

Trimiteți un comentariu

Gânduri bune dacă aveți pentru mine...
Vă mulțumesc!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...